Obchody 45 lecia JKPW
Obchody 45 lecia JKPW
W dniu 19.06.2010 obchodziliśmy czterdziestą piątą rocznicę powstania naszego klubu. Faktycznie klub powstał w 1965 roku w kwietniu, ale rocznicę postanowiliśmy obchodzić w czerwcu ze względu na pogodę oraz możliwości techniczne.
Na obchody przybyli zaproszeni goście: v-ce burmistrz Radzymina i komendant OSP Zaułbice Stare, prezes WOZŻ, prezes WOZMW i NW,przedstawiciel Policji wodnej , przedstawiciel Urzędu Żeglugi Śródlądowej, przedstawiciele klubów zrzeszonych w WOZŻ i WOZMWi NW oraz szeroka rzesza członków naszego klubu.
Rejsy Wolica – Jeziorak
Rejsy Wolica – Jeziorak wykonane w latach 2006 – 2008 przez Waldemara Ufnalskiego i Ewę Dziduszko
W latach 2006 – 2008 trzykrotnie wykonaliśmy rejsy na trasie Port JKPW w Wolicy – Jeziorak. Płynęliśmy Kanałem Żerańskim do Wisły, Wisłą w dół do śluzy Biała Góra i następnie Nogatem przez Malbork do Elbląga (dwukrotnie w latach 2006 – 2007; fatalna pogoda zniechęciła nas do pływania po Zalewie Wiślanym).
Dniepr-2011
Rejs pamięci gen. Mariusza Zaruskiego
na Dnieprze ze Sławutycza do Chersonia
5.08 – 21.09.2011
1. Geneza i cel rejsu oraz uczestnicy
Pomysł i opracowanie koncepcji rejsu zawdzięczamy naszemu klubowemu koledze
; pisałem o tym szczegółowo w sprawozdaniu z uroczystości ku czci Generała, które miały miejsce w Chersoniu w dniu 18 kwietnia 2011 roku; przypomnę więc tylko, bardzo zwięźle, najważniejsze fakty.Rejs na wodach „szkierowych” w okolicy Sztokholmu
Rejs na wodach „szkierowych” w okolicy Sztokholmu
Czekając na planowany rejs „Dnieprowy” postanowiliśmy skorzystać z oferty firmy Academia Nautica i popływać 2 tygodnie „na szkierach sztokholmskich”; miał to być rodzaj „rozpoznania bojem” w związku z planami dotarcia tam własną łódką na przykład w przyszłym roku. Oto skrótowy opis tej eskapady.
Read more: Rejs na wodach „szkierowych” w okolicy Sztokholmu
System sygnalizacji ostrzegawczej
System sygnalizacji ostrzegawczej
System sygnalizacji ostrzegawczej przed niebezpiecznymi zjawiskami pogodowymi składa się z sieci 17 masztów zlokalizowanych w różnych miejscach na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Jego zadaniem jest powiadamianie żeglarzy o możliwości wystąpienia zagrożenia pogodowego. W przypadku prognozowanego załamania pogody, sieć masztów będzie wysyłała pulsujące światło widoczne w każdych warunkach, z każdego niemal punktu drogi wodnej na jeziorach mazurskich.
Strona 7 z 11